Cégünkről Autóbérlés Műszaki vizsga Karrier +36 1 999 0228
Alkatrész ajánlatkérés Elérhetőségeink Tesztvezetés Szervíz bejelentkezés Üzenjen nekünk
  • A Kia Motors bemutatta szeparált hangzónák (Separated Sound Zone) nevű rendszerének legújabb generációját
    2018. SZEPTEMBER 14.

    A Kia Motors bemutatta szeparált hangzónák (Separated Sound Zone) nevű rendszerének legújabb generációját

    A Kia Motors ma bemutatott új, szeparált hangzóna rendszere lehetővé teszi, hogy akár az autó minden egyes utasa más és más zenét hallgasson (vagy esetleg kihangosítva telefonáljon) menet közben, anélkül, hogy ezzel zavarnák egymást. Mindezt természetesen fejhallgatók használata nélkül, ráadásul úgy, hogy az utasok közben akár beszélgethetnek is egymással.

    Az új technológia hangzónákra osztja az autó utasterét, lehetővé téve, hogy az egyes utasok kizárólag saját zónájuk hangjait hallják. Az autóba épített hangszórók a hanghullámokat erősíteni és tompítani is képesek, ráadásul mindezt úgy, hogy az egyes zónák hangjai máshol ne legyenek hallhatók – a működési elv az ellentétes frekvenciával, ellenhangot generáló zajelnyomókéhoz hasonlatos, de használatához nem kellenek fejhallgatók.

    “Az önvezetés eljövetelével az utasok kényelemmel kapcsolatos igényei is egyre nőnek majd; itt kaphat komoly szerepet a szeparált hangzónák rendszere.” Mondta Kang-duck Ih, a Kia zaj- és vibrációkutató laboratóriumának munkatársa. “Úgy hiszem, az utasok hangtereinek elválasztásával még kényelmesebbé és élvezetesebbé tehető majd az utazás.”

    Ma, egy átlagos autó utasainak fejhallgatókat kell használniuk, ha a többiekétől eltérő zenét szeretnének hallgatni menet közben. A fejhallgató azonban az utasok közötti kommunikációt is megnehezíti. A most bemutatott új generációs szeparált hangzóna rendszerrel minden egyes utas az autóhoz csatlakoztathatja okostelefonját (Bluetooth-on keresztül) és szabadon hallgathatja saját zenéit, fejhallgató nélkül, és anélkül, hogy a többieket ezzel zavarná.

    Ugyanezzel a módszerrel a rendszer a kihangosított telefonhívások tökéletes, és zavarmentes térbeli elválasztására is képes.

    Ugyanakkor a szeparált hangzónák ki is zárhatnak egyes, az utasok számára nem, a vezetőnek azonban különösen fontos hangjelzéseket. Így azokat (például a vészjelzéseket, vagy a navigációs üzeneteket) senki más nem hallja az utastérben, kizárólag a sofőr.

    A Kia 2014 óta kutatja, és fejleszti a szeparált hangzónák rendszerét, a tervek szerint az első változatok két éven belül megjelennek már a sorozatgyártásban is.

    Hozzászólás (0)

    Vélemény: